Iron Maiden - The Edge of Darkness

THE EDGE OF DARKNESS / THE X FACTOR (1995)
KARANLIĞIN KIYISI



Iron Maiden'ın edebi eserler üzerine şarkılar yazması çokça görülen durum zaten. Joseph Conrad'ın kolonicilik, askeri etik, kapitalizm, hırs ve yabancılaşma üzerine yazdığı Karanlığın Yüreği, Francis Ford Coppola tarafından sıkıntılı bir prodüksüyon evresiyle ama muhteşem güzellikle Apocalypse Now olarak sinema alemine uğramıştı. Steve Harris'in yazdığı güzel sözler ise "The Edge of Darkness"a can vermişti...



I've looked into the heart of darkness,
Where the blood-red journey ends
When you've faced the heart of darkness,
Even your soul begins to bend

For a week I have been waiting,
Still I am only in Saigon
The walls move in a little closer,
I feel the jungle call me on

Every minute I get weaker,
While in the jungle they grow strong
What I wanted was a mission,
And for my sins they gave me one
They brought it up just like room service,
'cause everyone gets what they want
And when that mission was all over,
I'd never want another one

I know captain that
you've done this work before
We've got a problem
You can help us all I'm sure
The colonel's gone rogue and
His methods are unsound
You'll take a PBR up river, track him down

There's a conflict in every human heart
And the temptation is to take it all to far
In this war things get so confused
But there are some things
Which cannot be excused
He's acting like a God - an insane lunatic
Your mission - exterminate
With extreme prejudice
The route is dangerous
And your progress may be slow
Here is the file and it's all you need to know

Here I am the knife in my hand
And now I understand
Why the genius must die

Now I stand alone in the darkness
With his blood upon my hands
Where sat the warrior the poet,
Now lie the fragments of a man

I've looked into the heart of darkness,
Where the blood-red journey ends
When you've faced the heart of darkness,
Even your soul begins to bend
I've looked into the heart of darkness...




Baktım karanlığın yüreğine
Kan kırmızı yolculuğun bittiği yere
Karanlığın yüreğiyle yüzleştiğinde
Ruhun bile başlar eğilmeye

Bir haftadır bekliyorum
Ama hâlâ Saygon'dayım
Duvarlar biraz daha yaklaşıyor
Hissediyordum orman beni çağırıyor

Her dakika daha da zayıflıyorum
Onlar ormanda güçleniyor
Tek istediğim bir görevdi
Günahlarım sağ olsun onlar da verdi
Getirdiler sanki otel yemeği gibi
Çünkü herkes alıyordu istediğini
Ve bu görev sona erdiğinde
Asla istemeyecektim başka bir tane

"Biliyorum Yüzbaşı
"Yaptın bu işi daha önce
"Bir sorun var,
"Eminim edeceksin yardım
"Bir Albay baş kaldırmış,
"Duyulmamış metodlarıyla
"Süreceksin izini bir nehir teknesiyle

"Her insanın kalbinde vardır bir çatışma
"Uyarsan şeytana, götürür çok uzaklara
"Bu savaşta karıştı her şey oraya buraya
"Ama var mazur görülmeyecek
"Birkaç hata
"Tanrı gibi davranıyormuş bu kaçık arıza
"Görevin devreden çıkarmak onu,
"Mutlak hükümle
"Yolun tehlikeli, olabilir,
"İlerleyişin yavaş
"Al işte dosyan, bilmen gereken bunlar

İşte duruyorum elimde bıçakla
Ve şimdi anlıyorum,
Bu dahi neden ölmek zorunda

Karanlıkta dikiliyorum şimdi yalnız başıma
Ellerim kanına bulanmakta
Bu savaşçı şairin oturduğu yerde
Artık bir adamın parçaları tünemekte

Baktım karanlığın yüreğine
Kan kırmızı yolculuğun bittiği yere
Karanlığın yüreğiyle yüzleştiğinde
Ruhun bile başlar eğilmeye
Baktım karanlığın yüreğine...





Google Plus'ta paylaş
    Yorumlar

0 yorum: