2011 Emmy'nin Yorumu ve Kazananlar

Martin Scorsese yine ödülü kaptı

Her ne kadar "ödül törenleri çok saçma ya" desek de, çoğumuz her sene mütemadiyen izliyoruz bunları. Bende durum bu en azından. Özellikle Oscar'ın şovunu sevmiyor değilim. Emmy ise daha mesafeli olduğum bir ödül töreni, çünkü emek istiyor. Bir ton dizi var. Bazılarını takip edemiyorum, bazılarını da etmiyorum. Keyif vermiyorsa bir anlamı yok çünkü ama Game of Thrones'un 13 dalga aday olması (gerçi sadece 4'ü sanat dalında, 9'u teknik dallarda), bana bir "deli kuvveti" verdi izlemeye başladım.

Drama dalında en iyi dizi ödülünü Mad Men'e vermeseler şaşardım zaten. Bizim ezberden "ödülümüz bu sene de Tarkan'a gidiyor" meselesine benziyor. O varsa, o alır. Ben de beğenemedim bu diziyi (January Jones denen ağır taş bağyana rağmen) ama tonla hayranı var. Neyse fazla lâf atmayayım ki, takipçilerimizi kaçırmayayım (Gülüyor) (bkz. kendini röportaj veriyor zannetmek) Komedi dalında en iyi dizi ödülünü ise Modern Family aldı. Al Bundy'nin içinde olduğu bir komedi dizisi ödül almasa kötü olurdu herhâlde.

Mini dizilerin hiçbirini izlemedim ama Downtown Abbey Guiness rekorlarına kitabına girmiş. (En çok eleştirmen kazanan yapım olarak) Benimse asıl ilgimi The Kennedys çekti ki, Barry Pepper Robert F. Kennedy rolüyle TV Filmi / mini-dizi dalında en iyi erkek oyuncu ödülünü aldı.

Yönetmen ödülleri ise Broadwalk Empire'ın pilot bölümü (ki izlediğim ama devamını getiremediğime üzüldüğüm dizinin, tek bölümüdür-film tadında) ile Martin Scorsese'ye gitmiş haklı olarak. Komedi dalındaki yönetim ödülü ise Modern Family'nin "Cadılar Bayramı" bölümü ile Michael Allan Spiller'a gitmiş. Mini-dizide yine Downtown Abbey'den Brian Percival ödüle uzandı.

Drama dalında en iyi erkek oyuncu ödülüne Sean Bean'ın aday bile gösterilmemesine (çok iyi oyuncu olmasına rağmen yıllarca çok kötü proje seçtiğinden midir acaba?) zaten çok şaşmıştım. Madem o yok, oyuncuların hası House'un şanlı doktoru Hugh Laurie var demiştim. Gittiler Early Edition ile (gözünü sevdiğimin gazete getiren kedisi!) eskiden favorimiz, şimdi ise gönlümüzden gözümüzden ırak olan Kyle Chandler'a verdiler. Hem de Friday Night Lights diye şapşal salak bir Amerikan futbol takımı koçu rolüyle. İngilizler "It's so American" diye burun kıvırmışlardır. (Sanki Türkler kıvırmadı - Gülüyor) E bari Steve Buscemi'ye vereydiniz de adamın o çökük ama pörtlek (!) gözleri bir güleydi.

Drama dalında en iyi kadın oyuncu ödülünü The Good Wife'tan Julianna Marguiles aldı, beklenen bir şeydi. Ben sadece The Lost Room'da izlemiş ve beğenmiştim. "Şirret seksi" klasmanına girmişti. The Killing'den Mireille Enos alabilir diye düşünüyordum ama dizinin eli kuvvetli değildi, şaşırmadım yani. Drama dalında en iyi yardımcı erkek oyuncuyu tek geçiyordum zaten, Peter Dinklage, Game of Thrones'taki Tryon Lannister rolüyle ödüle uzandı. Hak edilmiş bir performans. Michelle Forbes'e (The Killing yer yer sıkıcı olduğundan, fazla burun kıvırılsa da, en azından iyi oynanmış bir diziydi - Michelle Forbes de en iyi oynayan oyuncuydu) yardımcı kadın oyuncu ödülü gelebilir diye düşünüyordum ama olmadı...

Komedi dalında en iyi erkek oyuncu ödülü Jim Parsons'a gitmiş ki, Sheldon Cooper'dan başka aday düşünen var mıydı bilmiyorum zaten. Komedi dalında en iyi kadın oyuncu ödülü ise Melissa McCarty'ye gitmiş. Al işte! (bayan oyuncu kiloluysa verelim ki, güzellere verdiler hep demesinler kafası) Orada kapı gibi Tina Fey var. Hem sempatik, hem zeki. Yazar-oynar... McCarty'nin dizisini her ne kadar izlemediysem de, oyununu biliyorum. Bir de Laura Linney'e de lâf atasım var. Komedi he mi, Laura he mi? He dayı, he.

Komedi dalında yardımcı oyuncu ödülleri Ty Burrell ve Julie Bowen'a gitmiş. Erkek dalında Ed O'Neill ve kadın oyuncu dalında Jane Lynch gibi iki üstad görmezden gelinmiş. Neyse ki Julie Bowen hoş kadın, plaseden gelmiş şutunu atmış diyelim.

Jon Stewart, The Dailly Show ile talk-şov ödülüne ulaşmış. Jimmy Fallon, Bill Maher ve Saturday Night Fever'e nal toplatmış. Conan O'Brian daha çok sevdiğim bir adam olsa da, Jon Stewart elini daha çok siyasetin altında sokan bir komedyen. Bu sefer eyvallah Emmy.

TV filmi/mini-dizide Barry Pepper ödülü kaptı demiştik, kadın oyuncuyu da Kate Winslet almış. (İşte bu da adaysa alır klasmanından) Şaşırmadık. Gerçi daha iyisi yok gibi görünüyor ama Kate Winslet'in bir ödül canavarı olması canımı sıkıyor benim. Guy Pearce yardımcı erkek oyuncu ödülünü almış, Maggie Smith ise yardımcı kadın oyuncu. Yani Mildred Pearce, The Kennedys, Luther ve Carlos izlenmesi gereken TV filmi/mini-diziler olarak görünüyor.

Peter Dinklage, sevindim sana.

Sonuçlar (DRAMA)
En iyi dizi: Mad Men
En iyi yönetmen: Martin Scorsese (Broadwalk Empire)
En iyi erkek oyuncu: Kyle Chandler (Friday Night Ligths)
En iyi yardımcı erkek oyuncu: Peter Dinklage (Game of Thrones)
En iyi kadın oyuncu:  Julianne Marguiles (The Good Wife)
En iyi yardımcı kadın oyuncu:  Margo Martindale (Justified)
En iyi konuk erkek oyuncu: Paul McCrane (Harry's Law)
En iyi konuk kadın oyuncu: Loretta Devine (Grey's Anatomy)
En iyi senaryo: Friday Night Lights. (Yazar: Jason Katims)

Sonuçlar (KOMEDİ)
En iyi dizi: Modern Family
En iyi yönetmen: Michael Alan Spiller  (Modern Family)
En iyi erkek oyuncu: Jim Parsons (Big Bang Theory)
En iyi yardımcı erkek oyuncu: Ty Burell (Modern Family)
En iyi kadın oyuncu: Melissa McCarthy (Mike & Molly)
En iyi yardımcı kadın oyuncu: Julie Bowen (Modern Family)
En iyi konuk erkek oyuncu: Justin Timberlake (Saturday Night Live)
En iyi konuk kadın oyuncu: Gwyneth Paltrow (Glee)
En iyi senaryo: Modern Family. (Yazar: Steven Levitan ve Jerffrey Richman)

Sonuçlar (MİNİ-DİZİ YA DA TV FİLMİ)
En iyi mini-dizi veya TV filmi:  Downtown Abbey 
En iyi yönetmen: Brian Percival (Downtown Abbey)
En iyi erkek oyuncu: Barry Pepper (The Kennedys)
En iyi yardımcı erkek oyuncu: Guy Pearce (Mildred Pearce)
En iyi kadın oyuncu: Kate Winslet (Mildred Pearce)
En iyi yardımcı kadın oyuncu: Maggie Smith (Downtown Abbey)
En iyi senaryo: Downtown Abbey (Yazar: Julian Fellowes)

Sonuçlar (DİĞER)
En iyi talk-şov: The Dailly Show with Jon Stewart  
En iyi animasyon dizisi: Futurama
En iyi yarışma programı: The Amazing Race (CBS)
En iyi reality-dizi: Deadliest Catch (Discovery Channel)
En iyi sunucu: Jeff Probst (Survivor)

Ödül Sayısı: 
5 ödül: Modern Family (ABC)
4 ödül: Downton Abbey (Masterpiece)
2 ödül: The Daily Show with Jon Stewart (Comedy Central), Friday Night Lights (NBC), Mildred Pierce (HBO), Saturday Night Live (NBC)
1 ödül: The Amazing Race, The Big Bang Theory (CBS), Boardwalk Empire (HBO), A Child's Garden of Poetry (HBO), Deadliest Catch (Discovery Channel), Freedom Riders (-), Futurama (Comedy Central), Gasland (-), Game of Thrones (HBO), Glee (Fox), The Good Wife (CBS), Grey's Anatomy (ABC), Harry's Law (NBC), Justified (FX), The Kennedy Center Honors (CBS), The Kennedys (ReelzChannel), Mad Men (AMC), Mike and Molly (CBS), Sondheim (-), Survivor (CBS), Tony Awards (-).

Yorumlar