Hayvan Bakıcısı veya Beni Oraya Getirtme Frank Coraci


Hayvanların insanlarla konuştuğu filmleri izlemeyi en son 20 yıl önce bırakmıştım. Ne düşündüm de bu filmi izledim gerçekten bilmiyorum. Şu an vizyonda doğru dürüst komedi filmi yok ve ben fazlasıyla eski filmlere takılmış durumdaydım. Hem yeni olsun, hem de komedi olsun mantığı bilinçaltımı oyarak, bir kara deliğin çekim kuvvetini yaratmış olacak ki, Kevin James'in ve Rosario Dawson'ın başrolünü oynadığı Zookeeper'ı izlemeye koyuldum.

Yönetmen Frank Coraci daha önce Adam Sandler'ın hit filmi Click'i çekmişti. Ondan önce The Water Boy ve Wedding Singer da hanesinde yazılı. Adam Sandler ile olan işbirliği ve Adam Sandler'ın Kevin James ile olan işbirliği Frank Coraci-Kevin James işbirliğini doğurmuş. (Evet uzun ve tekerrürlü gibi, ama aslında olmayan da bir cümle kurdum, sırf kafanız karışsın diye) Yönetmen de en kötü filmine böylece imza atmış. Click'i beğenmiştim, diğerlerini çok kayda değer bulmamıştım. Ama elbette ki bu kadar kötü filmler değildiler.

Hayvanların sürekli konuştuğu ama insanlardan konuştuğunu sakladıkları bir hayvanat bahçesinde, ağır ezik Griffin Keys'in eski kız arkadaşını geri kazanması gereklidir. Bu sırada da çalışma arkadaşı Kate'i onu kıskandırmak için kullanır. Ama Kate ona aşık olur, sonunda Griffin kendi olur Kate'e varır. Sıfır sürpriz, formüllerin tamamı uygulanmış. Tabi bu arada maymunlar, aslanlar, deve kuşları neyin Griffin'e yardım eder. Bir kere bile gülmedim desem abartmış olmam. Dr. Dolittle'daki domuzun "benim adım Keyser Söze" dediği sahnede bu konuşan hayvanları filmler zirveyi yapmıştı (!) Dahasını beklemek fazlaydı.

Ne zaten tek düze bir komedyen olan Kevin James, ne de orantısız mükemellik Rosario Dawson, bu rezil senaryoyu kurtaramazdı zaten. James'in kurttan akıl alıp, bölgesini belli etmek için işediği, kurbağadan akıl alıp gıdısını şişirdiği, ayılardan akıl alıp kükrediği ve ağaça sırtını kaşıdığı sahneler var diyeyim, siz artık sinema perdesini mi yırtarsınız, bilet gişesini yumruklayıp güvenlik tarafından dışarı mı atılırsınız (hâlâ üç-beş sinemada oynuyormuş, aman diyeyim) DVD'yi mi kırarsınız, internet sağlayıcınıza mı çatarsınız, yoksa filmi indiren ellerim kırılaydı deyip suçu kendinizde mi bulursunuz, buna kendiniz karar verin. Daha uzatacak değilim. İzlemeyin diye yazdım bu kadar şeyi de. Belki bir ihtimal ikna olmayan olur diye de uzattım. Tamam, sustum.
  • Orijinal adı: Zookeeper
  • Türkçe adı: Hayvan Bakıcısı 
  • Yönetmen: Frank Coraci
  • Yapım yılı: 2011
  • Oyuncular: Kevin James (Griffin Keyes), Rosario Dawson (Kate), Leslie Bibb (Stephanie), Ken Jeong (Venom), Donnie Wahlberg (Shane) / Seslendirmeler: Adam Sandler (Maymun Donald), Nick Nolte (Goril Bernie), Sylvester Stallone (Aslan Joe), Cher (Aslan Janet), Judd Apatow (Fil Barry), Jon Favreau (Ayı Jerome)
  • Tür: Komedi
  • Yapım: ABD
  • Dil: İngilizce
  • Kişisel Puan (Kaan Kavuşan): 0,5'ten 1. (O da Rosariocuğumun hatrına)
  • Hangi filmleri seven bunu da sever?: Beverly Hills Chihuahua, Dr. Dolittle 4-5-6-7 (nereye kadar gittiğini kim bilir?...)

Yorumlar