Hayat Sana Güzel: Bana Değil!


Aslında son günlerde kendimi "Sıfırcı Abdullah" gibi hissediyorum ama normal. The Change-Up adını taşıyan bir filmden ne bekliyorum ki... İzlemeyin deyip kestirip atmak isterdim ama saygısızlık olur herhâlde. O yüzden bir paragraf kadar yazacağım.

"The Hangover'ın senaristlerinden..." X senaristen, Y'nin yapımcısından filmleri bazen istediğini veriyor insana, şartlanıyorsun çünkü. "Evet X çok iyiydi, bu filmde de aynı dokunuş vardır" diyorsun beyninin içinden. Ama her zaman olmuyor bu. The Change-Up da klasik, "aslında" güzel bir aileye sahip aile babası ile playboy görünen arkadaşı yer değiştiriyorlar. Bunların başından bir sürü absürt olay geçiyor komedi filmi olması hâliyle. Absürtlüğe yatkınlığım da vardır ama bir yerden sonra aynı gazı yememeye başlıyor insan. Özellikle Ryan Reynolds'tan çok gıcık kapmaya başladım, Jason Bateman'a da yavaş yavaş sinir oluyorum, her filmde aynı surat ifadeleri... Belki de sevmememin, filmi beğenmemin nedenleri bunlardır. Çünkü absürtlüğe abanıyorsan, o suratlar bir numaralı silah oluyor. Bu filmi götüren iki adama gülmüyorsan, olaylara da gülmüyorsun. Yoksa senaryo klişe falan diyemem. Bir de filmden bağımsız şöyle bir durum var ki, gülmek bulaşıcı galiba. Tek başına izlerken fazla gülünmüyor. Kısacası ben bu filmde gülemedim ve tavsiye etmiyorum. En düşük notumu veriyorum ama siz de gülmezsiniz diyemiyorum... Ryan Reynolds'a katlanma katsayınıza bağlı. Ben en son Definitely, Maybe'de katlanmıştım. (Romantik komedi denen ucube türün yüz akıydı resmen) fakat buna katlanamadım. Spoiler vermek istemediğim bazı sahneleri de itici buldum resmen. Size komik gelir mi, soru bu... (Gişede iki seksen yatmış bu arada)

  • Orijinal adı: The Change-Up
  • Türkçe adı: Hayat Sana Güzel 
  • Yönetmen: John Favreau
  • Yapım yılı: 2011
  • Oyuncular: Ryan Reynolds (Mitch Planko),  Jason Bateman (Dave Lockwood), Leslie Mann (Jamie Lockwood), Olivia Wilde (Sabrina McArdle), Alan Arkin (Mitch'in Babası), Mircea Monroe (Tatiana), Craig Bierko (Valtan)
  • Tür: Komedi
  • Yapım: Amerika
  • Dil: İngilizce
  • Kişisel Puan: (Kaan Kavuşan): 1 kötü.
  • Hangisini seven bunu da sever?: Freaky Friday.

Yorumlar