Papa


Büyük reyiz Julian Barnes'ın belli bir üne kavuşmasını sağlayan Flaubert'in Papağanı isimli roman, 1984 çıkışlı. Ödüller alıyor filan. Ülkemizde ilk kez Can Yayınları çevirip yayınlıyor, 89'da. Sonra Ayrıntı, 2000 yılında Serdar Rifat Kırkoğlu çevirisiyle basıyor. Ardından bütün Barnes kitapları onlardan çıkıyor zaten.

Normalde bir kitap, arka arkaya farklı yayınevlerince basılırsa, kapak -neredeyse- toptan değişir. Bu genelde iyi bir şey de değildir. Hele kimileri o kapakla özdeşleşir, ama sonra haklar başka yayınevi tarafından alınınca da, mecburen...

Fakat burada, yüzde yüz olmasa da, -ki olamaz, iki yayınevinin de çeviri romanlar için kapak düzeni belli- belli orandaki aynılık şaşırtıyor: iki kapakta kullanılan papağan görseli de aynı. Bu çok ilginç gerçekten. Boyutları farklı olsa da, sonuçta kapakta "aynı" görsel kullanılmış. Cidden başka papağan fotoğrafı bulamadılar mı acaba?



Kitabın aslına sadık kalma amacıyla desek, o da değil. İlk kapak bu.
Google Plus'ta paylaş
    Yorumlar

0 yorum: