Turbo

"Ülke sınırları içinde Rap ya da Hip-Hop ile alakalı olup da Turbo'yu tanımayan kimse yoktur sanırım" diye bir cümleyle lafa girmek niyetindeydim, fakat bir dönemler (maalesef) yakından gözlemlediğim gibi, ülkedeki Rap ortamının ne kadar temelsiz, ne kadar köksüz ve gevşek olduğunu hatırlayıp vazgeçtim. Bilenler şanslı kişiler. Kendisiyle Roll'un Ocak 2000 sayısında yapılmış bir röportaja rast geldim. Çok ilginç 2-3 yer var. Bunları ayrı postlar halinde sunmak istedim. Bu birincisi olsun. Belki de en ilginci:

"Roll: Rapor 2 ile Radical Noise bir araya gelip bir single yaptılar. Yurtdışında bunun örnekleri çok görülüyor. Türkiye'de de böyle rock, hard-core gibi tarzlarda grupların rapçilerle bir araya gelme durumları var mı?

Turbo: Yok, o tür işlere şu an çok sıcak bakılmıyor. O anlayış daha başlamadı bizim burada. İşin daha başındayız ama ileride olacak gibi geliyor bana. Piyasa hareketlenip örnekler çoğaldıkça, yeni denemeler olarak böyle şeylerin de sayısı artacak. Belki bir gün birisi kalkıp Müslüm Gürses'le rap yapar mesela."

Aradan dokuz yıl geçer ve...


Yorumlar